چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است

چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: صرف هزینه برای ایمنی یک سرمایه گذاری است و مالکان باید قبل از وقوع حوادث از وقوع آن جلوگیری کنند.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با سیمارتیکل وی گفت: در انبارهایی که مواد منفجره و قابل اشتعال نگهداری می شود، مالکان موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: نکته اول نوع انبار است. به عنوان مثال در مورد آتش سوزی گسترده در انبار آهن شادآباد، آتش نشانان متوجه شدند که چسب ها در ظروف بسیار قابل اشتعال نگهداری می شود که کاملا اشتباه بود. به همین دلیل نوع نگهداری با توجه به خطرات این مواد بسیار مهم است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: قوطی های رنگ نیز بسیار خطرناک هستند و در صورت آتش سوزی و دمای بالا منفجر می شوند. همانطور که در این حادثه دیدیم در هر ثانیه تعداد زیادی از این قوطی ها منفجر شده و به هوا پرتاب می شوند.

ملک می گوید: نکته دوم نوع ساختار این انبارهاست. چند میله داربست و یک ورق سقف نمی تواند سازه خوب و مقاومی برای نگهداری این وسایل خطرناک باشد. بلکه خود این مواد بسیار قابل اشتعال هستند و به سرعت ناپدید می شوند و آتش به جای دیگری سرایت می کند.

وی افزود: صاحبان این مراکز باید بدانند که صرف هزینه برای امنیت، هدر دادن پول نیست، بلکه سرمایه گذاری است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: هر گونه آتش سوزی می تواند خسارات زیادی را به همراه داشته باشد که در صورت رعایت برخی نکات ایمنی می توان از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد و خسارات و تلفات را به حداقل رساند.

مالکی به صاحبان این انبارها هشدار داد که قبل از به خطر افتادن جان و مال آنها. برای ایمنی اقدامات لازم را انجام دهید.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است"، کلیک کنید.