کاهش ۲۵درصدی آمار سرقت‌ها با استفاده از پابندهای الکترونیکی

کاهش ۲۵درصدی آمار سرقت‌ها با استفاده از پابندهای الکترونیکی

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی آمار سرقت در پی استفاده از مهارهای الکترونیکی، بر لزوم همکاری مردم در بحث وظیفه شهروندی برای پیشگیری از سرقت تاکید کرد.

به گزارش سیمارتیکل، سردار احمدرضا رادان در گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ما در ابتدای فعالیت خود قول دادیم که آسایش خود را فدای آرامش مردمی که شایسته تکریم و احترام هستند، کنیم، به این ترتیب برای تامین امنیت گامی استوار برداشته ایم. به عنوان مهمترین چیزی که مردم عزیز ما لایق آن هستند.

دزدی یکی از دغدغه های مهم مردم است

این مقام ارشد انتظامی، امنیت را در سه رشته مختلف بیان می کند و می افزاید: امنیت عمومی مهمترین بخشی است که باید با مردم عزیزمان برخورد کنیم و دغدغه آنها را برای تامین امنیت عمومی درک کنیم. یکی از مهم ترین دغدغه های مردم موضوع سرقت بود. مسائلی مانند معتادان، ترافیک و مسائل دیگر از دغدغه های مردم بود، اما سرقت دغدغه اصلی بسیاری از مردم بود و برنامه ریزی های مختلفی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه توانستیم طرح قابل قبولی ارائه دهیم. رکورد

کاهش 25 درصدی سرقت با اجرای طرح صحافی الکترونیکی

دستبند الکترونیکی موضوع بعدی بود که سردار رادان در اجرای ماموریت مبارزه با سرقت به آن اشاره کرد و ادامه داد: طرح دستبند الکترونیکی از سوی حزت الاسلام والمسلمین محسنی عذی، رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم و سایر مدیران به اینجا رسید. اینها مسئولینی هستند که شخصاً برای این موضوع وقت گذاشته اند. یک تشکر ویژه دارم؛ در 3 استان که یکی از آنها تهران بزرگ بود، سارقانی را که 4 فقره سرقت یا بیشتر سابقه داشت بررسی کردیم.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش 19 درصدی سرقت ها در زمان راه اندازی این طرح، افزود: خوشبختانه اجرای این عملیات با عملیات روانی در بین سارقان همراه بود و اقدامات دیگری از جمله گشت های پلیس آگاهی، پلیس بلوک انجام شد. گشت ها.» پیشگیری که مربوط به استفاده از کلانتری ها و سایر واحدها بود، در واقع کمپین پیشرفته ای انجام دادیم که در پایان سال گذشته 6 درصد از سرقت ها کم کردیم و اکنون که در خدمت شما هستم. این رقم به 19 درصد رسیده است که همان آمار است که شاهد کاهش 25 درصدی آمار سرقت بودیم.

سردار رادان ادامه داد: علاوه بر کاهش آمار سرقت، خوشبختانه در کشفیات نیز 14 درصد افزایش داشته ایم و به دنبال افزایش این آمار هستیم. خوشبختانه مقاومت در برابر این مقید بسیار عالی بود و در بعثت اربعین حسینی در بهترین حالت شاهد این مقاومت بودیم. اما جدای از همه اینها از مردم عزیز تقاضا داریم با سهل انگاری به سارقان اجازه سرقت ندهند و با انجام وظیفه شهروندی پلیس را در این ماموریت که یکی از دغدغه های اصلی آنان است همراهی کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به طرح بعدی پلیس برای اجرای طرح دستبند پرداخت و گفت: در حال حاضر 6 هزار تگ الکترونیکی سارقان سابقه دار را رصد می کنند اما در نظر داریم در آینده این تعداد را به 40 هزار نفر برسانیم. این تعداد در یک سال کافی نیست و برای تهیه 100 کلاسور الکترونیکی نیازمند همکاری دستگاه ها هستیم.

تحرکات گروه های تروریستی در مرز

شهادت چند تن از افسران و ستادهای تسلیت در مرزهای شرق کشور از دیگر موضوعاتی بود که در فصل اول کتاب به آن پرداخته شد و سردار رادان گفت: ما به مردم ثابت کرده ایم که جان خود را وقف امنیت کرده ایم. ما نه تنها در مبارزه با تروریسم، بلکه در تمام عرصه‌های مأموریت‌ها مانند بزرگراه‌ها، مبارزه با مواد مخدر، بازدارندگی، حتی تیراندازی به خودروها برای توقف و بازرسی و مقابله به شهادت رسیده‌ایم. امنیت به راحتی به دست نمی آید. مرزها و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی که تحت تاثیر مرز قرار می گیرد بحث حاکمیت پلیسی از جمله حضور، گشت و … است که بحث بررسی ابزارها را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: معتقدم با خودروی سمند نمی توان تروریست ها را تعقیب کرد و در عملیات ضد تروریستی شرکت کرد. باید تعدادی تجهیزات را عوض کنیم. ناگفته نماند که ما صدها درگیری با افراد شرور داریم که ماموران ما می توانند با این ابزار کوچک آنها را از بین ببرند. در حال حاضر با توجه به وضعیت کشورهای همسایه شرقی، بحمدالله شاهد امنیت ایجاد شده با خون همکاران در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

برای حفظ جوانان کشور از دام مواد مخدر

سردار رادان با اشاره به ماموریت پلیس در مبارزه با تجارت مرگ و سوداگران مواد مخدر به تشریح ماموریت پلیس پرداخت و افزود: به گفته من و همکارانم مبارزه با مواد مخدر یک امر سیاسی و امنیتی است. غرور جوانی را بر ذهن تحمیل می کند. جوانی که وارد عرصه مواد مخدر می شود قدرت تفکر ندارد. زمانی که آمریکایی ها وارد افغانستان شدند به مواد مخدر اعلام جنگ کردند، اما در همان زمان کشت افزایش یافت و مکانیزه شد. مبارزه با مواد مخدر پیچیده است ما امسال در مدت 6 ماه 218 تن کشفیات داشته ایم و این تعداد الان 500 تا 600 تن بود، اگر همکاران من و برخی از مواد مخدر توزیع شده در کشور نبودند. . بخشی دیگر از آمار جرایم نیز ناشی از مستی و مواد مخدر است. ما امیدواریم که بستن مرزها باعث کاهش جنایات تروریستی و کاهش قاچاق مواد مخدر به کشور شود.

قانون هفتم پیشرفت و کاهش تصادفات منجر به مرگ

سردار رادان از کاهش مرگ و میر در تصادفات جاده ای و فرمانده انتظامی کشور به عنوان یک معضل تلخ اجتماعی یاد کرد و افزود: این حقیقت تلخ را باید برای همگان دانست که با وجود تلاش همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی متاسفانه. ما سالانه 20 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می دهیم. اعلام این رقم برای کسی افتخاری نیست اما اگر قانون هفتم را اجرا نکنیم باید از آمار بالای 50 هزار کشته صحبت کنیم.

سردان رادان ادامه داد: این کاهش آمار خوب است اما جای افتخار نیست. به ریاست شهید رئیسی این موضوع را در قالب یک برنامه ملموس پیگیری کردیم و سپس در جریان آقای بیجیکیان بحث کاهش تصادفات را نیز در جلسه خود پیگیری کردیم که خوشبختانه. مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کشور در ادامه به بررسی علل تصادفات در جاده های کشور پرداخت و گفت: اولاً مردم با بی توجهی به قانون و سرعت، سبقت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز در ایجاد تصادف نقش اساسی دارند. در صورت رعایت قوانین انحراف به چپ، مردم می توانند نقش موثری در کاهش تصادفات منجر به فوت داشته باشند. به همین دلیل سعی کردیم آمار جرایم رانندگی را افزایش دهیم زیرا معتقدیم تنها 10 درصد رانندگانی هستند که قوانین را رعایت نمی کنند و این 10 درصد اراده خود را به دیگران تحمیل می کنند که البته این افزایش با هدف ما فاصله زیادی دارد. بسیاری وجود دارد

سردار رادان موضوع امداد و نجات را دومین دلیل افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات عنوان کرد و گفت: متاسفانه سهم زیادی از مصدومان تصادفات در مسیر بیمارستان به دلیل نبود تجهیزات کافی جان خود را از دست می دهند و در این راستا خودرو تامین تجهیزات لازم در مرحله بعدی است که متأسفانه 50 تا 60 درصد مرگ و میر را افزایش می دهد و از آنجایی که بیشتر وسایل نقلیه در جاده های کشور خودروهای داخلی هستند، شاهد تصادفات بیشتری با این خودروها هستیم که برخی از آنها ارابه هستند. مرگ موضوع استانداردهای ایمنی خودروهای داخلی همواره مورد توجه پلیس بوده است که باید به سطح بسیار بالایی ارتقا یابد. چند درصد از مدیران خودروسازان و خانواده هایشان از خودروهای خود استفاده می کنند؟ پیشنهاد من این است که مدیران شرکت‌های خودروسازی و خانواده‌هایشان برای مدتی از پایین‌ترین خودرویی که شرکتشان تولید می‌کند استفاده کنند.

این افسر ارشد پلیس راه را عامل بعدی عنوان می کند و می افزاید: 2580 نقطه حادثه خیز در کشور ما وجود دارد که باید برای کاهش 50 درصدی تصادفات به این نقاط رسیدگی شود. جاده روستایی

پلیس باهوش از مردم قانونمند

فرمانده کل نیروی انتظامی به ابتکارات پلیس برای هوشمندسازی ماموریت ها اشاره کرد و گفت: امسال شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، مردم قانون مدار» است. اگر پلیس باهوش داشته باشید و افراد قانونمند نداشته باشید، تلاش به ثمر نخواهد رسید و از طرفی اگر مردم قانونمند باشند، اما پلیس تجهیزات و اطلاعات لازم را نداشته باشد، ماموریت همچنان ناقص است، بنابراین پلیس و مجری قانون مکمل هم هستند. اشاره کردم که در زمینه کنترل الکترونیکی گام بزرگی برداشته ایم. در سطح بزرگراه نیز به سمت هوشمند حرکت کرده ایم و چراغ های راهنمایی الکترونیکی در حال حاضر در بسیاری از شهرها در حال اجراست و پلاک سوم نیز در دست بررسی است. ما می خواهیم به سمتی برویم که به جای درخواست از مردم برای دریافت خدمات، خودمان به سراغ مردم برویم تا خدمات ارائه کنیم. در بحث پلاک سوم، با اجرای این طرح دیگر شاهد روکش و خراب شدن پلاک و غیره نخواهیم بود و خطاهای احتمالی نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش ۲۵درصدی آمار سرقت‌ها با استفاده از پابندهای الکترونیکی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش ۲۵درصدی آمار سرقت‌ها با استفاده از پابندهای الکترونیکی"، کلیک کنید.