کیفیت بالای گندم گلستان؛ قیمت خرید منصفانه نیست

کیفیت بالای گندم گلستان؛ قیمت خرید منصفانه نیست

به گزارش سیمارتیکل به نقل از فارس روح‌الله مهری اظهار کرد: تا به امروز بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: مطالبات آن عده از کشاورزان گلستانی که از ابتدای فصل خرید تا ۲۳ خردادماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل دادند به‌صورت کامل تسویه شده است.

مهری در خصوص قاچاق آرد در شهرستان کردکوی عنوان کرد: این قاچاق خارج از شبکه با رقم بالایی در مرکز تولید خوراک دام و طیوری صورت گرفت که نیاز ماهانه‌اش ۳۰ تن آرد بوده و این نیاز را از نانوایی‌ها تامین می‌کرد.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر مقابله با این شبکه‌ها سیر صعودی گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به این‌ چندی پیش‌، طرح پخت نان کامل (نانی که از آرد کامل تهیه شود) باهدف تأمین سلامت مردم اجرایی شد، گفت: ۶ نانوایی در سطح استان نان باکیفیت با آرد کامل تهیه و در اختیار هم استانی‌ها قرار دادند که به دلیل عدم استقبال مردم، در حال حاضر فقط یکی از این نانوایی‌ها فعالیت می‌کند.

مهری با تأکید بر این که آرد و گندم گلستان از کیفیت بالایی برخوردار است عنوان کرد: به سبب ارزش غذایی بالای گندم گلستان، کشاورزان این استان انتظار دارند قیمت گندم آنها بیش از سایر استان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: گندم استان از لحاظ پروتئین و گلوتن بهترین گندم کشور است و باید تفاوتی میان گندم باکیفیت و گندم نامرغوب وجود داشته باشد. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: دولت همه گندم‌ها را با قیمت یکسان خریداری می‌کند و این موضوع یکی از مطالبات ما از شورای قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کیفیت بالای گندم گلستان؛ قیمت خرید منصفانه نیست" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کیفیت بالای گندم گلستان؛ قیمت خرید منصفانه نیست"، کلیک کنید.