گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران

گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران

تفاهم نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری های اپتیک و کوانتومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز نوآوری لیزر ایران امضا شد.

به گزارش سیمارتیکل، به گفته معاون علمی، فناوری اقتصاد دانش ریاست جمهوری، در راستای این تفاهم نامه، تعاملات فعلی ستاد اپتیک و کوانتوم با مرکز نوآوری لیزر ایران از جمله حمایت از شرکت های نوپا و دانش بنیان، ترویج و فناوری رویدادها، کمک به تجاری سازی محصولات فناورانه انجام می دهد و … مانند گذشته ادامه خواهد داشت.

همچنین همکاری و مشارکت دو طرف برای ایجاد بستری پویا و هدفمند برای توسعه استارتاپ ها، تجاری سازی نمونه های اولیه محصولات فناورانه و همچنین تدوین و اجرای برنامه ها و فعالیت های ویژه مرتبط با توسعه برنامه های آموزشی. و رویدادهای تبلیغاتی با هدف افزایش آگاهی و در نهایت توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و به عنوان کارشناس در زمینه های اپتیک، فوتونیک و لیزر به کار گرفته می شود.

تخصیص کمک های مالی (مطابق با بند 6) برای برگزاری برنامه های ترویجی و آموزشی برنامه ریزی شده همراه با تهیه فهرست امکانات و اختیارات معاونت های علمی و فنی دانشگاه ها و استان های کشور و یا تامین مکان مناسب. توسط مرکز نوآوری لیزر (انتظار می رود تا دو هفته پس از امضای این تفاهم نامه ارایه فهرستی از ارایه های پشتیبانی موجود توسط ستاد و فرآیندهای مربوطه ارایه شود) و هماهنگی های لازم، تخصیص حمایت مالی (طبق بند 6) و کمک به موضوعات اجرایی در طرح نوآوری و استعدادهای برتر در بخش های مختلف رویدادهایی که هر ساله برای شناسایی و شبکه سازی تیم های استارتاپی در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود، برگزار می شود. جزو بندهای این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه خواستار اطلاع رسانی و مدیریت رویدادهای مرتبط با تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی، سیستم های ارتباطی موجود و سایت HQ در چارچوب مقررات HQ، همکاری با مراکز نوآور متخصص شبکه با معرفی دانشجویان توانمند است. و آموزش عملی کوتاه مدت جهت تامین نیروی انسانی لازم به فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت تشکیل استارت آپ های تخصصی در زمینه اپتیک، لیزر و فوتونیک و تخصیص حمایت های مالی لازم جهت برگزاری و حفظ دوره های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و مشاوره ویژه برگزیدگان نهایی رشته اپتیک و لیزر در کشور (طبق دستورالعمل اجرایی سردبیران) از دیگر موارد مقرر در تفاهم نامه فوق می باشد.

همچنین مقرر شد بین دبیران فیزیک مدارس و ارتباطات پژوهشی، در این مورد فراخوان های مربوط به چالش های فناوری، جلسات ایده شو و ارتباط فناوران و متقاضیان فناوری، همکاری و تعامل مستمر بین دو موسسه باشد.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران"، کلیک کنید.