پرتاب ترقه به پل خواجو فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

پرتاب ترقه به پل خواجو فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل، حمیدرضا محققیان با بیان اینکه متاسفانه روز چهارشنبه آتش بازی بزرگی با سقف پل خواجو برخورد کرد، گفت: سال گذشته هیت گفت: با توجه به حضور نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و گشت زنی بر روی پل در چهارشنبه شب، آتش بازی احتمالا عصر چهارشنبه صورت گرفته است.

وی افزود: پل خواجو و سایر پل های روی رودخانه جاینده رود به دلیل اینکه در اماکن عمومی هستند. قسمتش خاصه از جاده های عمومی و شهری محسوب می شوند و تحت کنترل مستقیم این اداره کل نیستند، بنابراین امکان حفاظت 24 ساعته از این پل های تاریخی وجود ندارد، اما مرمت این پل ها با نظارت همه ساله توسط این اداره کل انجام می شود. . منطقه پل تاریخی

محققیان گفت: با ساخت و ساز مناسب فرهنگی و همچنین مراقبت و حفاظت از حدود 2000 اثر تاریخی در شهر تاریخی اصفهان، از روز چهارشنبه پایان سال خسارات وارده به این بناها کاسته شده و تنها یک بنای تاریخی شهر آسیب دیده است. امسال در اصفهان بودیم، اما فکر می کنیم که اینجا چنین اتفاقی نمی افتد جهانشاه یک افسانه برای تکرار

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: امید است با کمک همه نهادهای ذیربط در حوزه اجتماعی و فرهنگی شاهد تکرار این حادثه تلخ نباشیم، اما با توجه به. استقبال مردمی از این اثر تاریخی در نوروز، نظارت و مرمت کاخ پل خواجو در کمترین زمان و کمتر از 24 ساعت انجام می شود.

در ادامه علی قربانپور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان نیز گفت: با توجه به اعزام همکاران این یگان به اماکن تاریخی برجسته اصفهان از جمله پل خواجو، چهارشنبه گذشته هیچ آسیبی به اماکن تاریخی استان وارد نشد. عصر سال

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: با پایان زمان استقرار یگان در بامداد چهارشنبه شب چهارشنبه به آثار تاریخی آسیبی وارد نشد و به پل خواجو آسیبی وارد نشد. سال گذشته اتفاق افتاد.

وی افزود: همه مردم به عنوان صاحبان اصلی میراث فرهنگی به عنوان سند هویت خود باید در قبال حفظ میراث ارزشمند تاریخی احساس مسیولیت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرتاب ترقه به پل خواجو فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرتاب ترقه به پل خواجو فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.