رئیسی کیا: باور مسئولان به ورزش حرفه‌ای چیزی بیشتر از تفریح نیست/۳۱ استان داریم و ۳۱ ورزشگاه استاندارد نداریم

اگر قرار است ورزشگاه ها توسعه یابد، باید مانند مغرب به بخش خصوصی واگذار شود

رئیسی کیا: اعتقاد مسئولان به ورزش حرفه ای چیزی جز تفریح ​​نیست ما 31 استان داریم و 31 استاندارد نداریم.

این کارشناس حقوقی گفت: اگر قرار است ورزشگاه ها بازسازی شود باید مالکیت اماکن ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود تا باشگاه ها به صورت حرفه ای فعالیت کنند.

صادق رئیسی کیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری سیمارتیکل، درباره بحرانی که در فوتبال ایران ناشی از افت کیفیت ورزشگاه های کشور است، اظهار کرد: ما چیزی شبیه به تفکر، باور و روند خود نداریم. ورزش حرفه ای از نگاه مسئولان کشورمان. ورزش حرفه ای هنر، فرآیند و قدرت ارتقا و همگرایی ملی است و می تواند چهره ای عالی و کارآمد از نظام سیاسی و اداری و حاکمیت کشور باشد، اما ایمان مسئولان به ورزش حرفه ای چیزی جز سرگرمی نیست. الگوهای استفاده و استفاده بهینه احتمالاً مطابق با ادغام کشور با ورزش حرفه ای تغییر می کند. در دنیا کسانی که به ورزش حرفه ای اهمیت می دهند از قدرت آن به خوبی استفاده می کنند.

اصلاح ورزش حرفه ای مستلزم تغییر ذهنیت مسئولان است

وی ادامه داد: لیگ های ورزشی دنیا بخشی از سیستم های حکمرانی هستند که می توانند حکمرانی و مردم را بهبود بخشند. همانطور که مالیات به بهبود وضعیت اقتصادی کمک می کند تا به درآمدهای نفتی وابسته نباشیم، به شرکت های دانش بنیان برای صادرات کمک می کند، ورزش حرفه ای نیز پتانسیل بالایی دارد. در ایران چون توجه نکردند در این بازی آسیب دیدیم. تصویر ورزشگاه بصره عراق در کنار ورزشگاه فولادشاه اصفهان قرار گرفته و این موضوع به اعتبار بین المللی ما لطمه می زند. اصلاح ورزش حرفه ای مستلزم تغییر ذهنیت مسئولان است و ناچاریم مسائل را برجسته کنیم. مشکلاتی که به بهبود وضعیت جامعه کمک می کند.

درآمد باشگاه باید باز شود

این کارشناس حقوقی افزود: مالکیت و مدیریت ورزشگاه ها را از باشگاه ها جدا کرده ایم. یک اقدام آماتوری و چه معنایی از مالکیت استادیوم با دولت دارد. درآمد باشگاه میزبان چگونه است؟ اگر ورزشگاه متعلق به باشگاه باشد، درآمد مسابقه نیز به باشگاه واریز می شود. تمام عواید حاصل از فروش بلیط، پارکینگ، فروش کلیه پوشاک و لوازم باشگاه در فروشگاه های باز استادیوم و غیره به باشگاه تعلق خواهد گرفت. چنین شرایطی باشگاه را ملزم به داشتن زمین چمن باکیفیت می کند، اگر آن را نداشته باشد رسانه ها به شدت از آن انتقاد خواهند کرد. این تنها یک نمونه از عدم ایمان حرفه ای مسئولان ورزش نظام است. برای باز کردن جریان های درآمدی برای باشگاه، انتظارات دنیای ورزش حرفه ای باید از باشگاه خواسته باشد. آنها دیدگاه اشتباهی دارند که باشگاه ها پشت ورزشگاه هستند، اینکه در ورزشگاه چمن نیست. درآمد روز مسابقه باید خوب باشد، زیرا باشگاه ها ورزشگاهی برای نگرانی ندارند.

ما 31 استان داریم و 31 ورزشگاه استاندارد نداریم

وی خاطرنشان کرد: چرا استقلال و پرسپولیس ورزشگاه ندارند؟ ورزشگاه های کاظمی و امام رضایی تهران اردوی آماده سازی این دو باشگاه است. ما 31 استان داریم و 31 ورزشگاه استاندارد نداریم. اگر بخواهیم ورزشگاه ها را بازسازی کنیم، مثل واگذاری استقلال و پرسپولیس، اماکن ورزشی نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود تا باشگاه ها به صورت حرفه ای فعالیت کنند. در بسیاری از موارد، ما لیگ حرفه ای نداریم و آنهایی که دارند هیچ جزء ورزشی حرفه ای ندارند. عناصر زیادی باید به هم متصل شوند تا ورزش حرفه ای معنی دار شود. پراکندگی در بخش های مختلف ورزش حرفه ای منجر به پراکندگی می شود. قسمت سوم به مدیران برمی گردد. اگر تمام منابع مالی از جمله حق پخش به مدیران داده شود، بازیکنان گران تری می خرند. آنها مربیان برجسته خارجی را استخدام کرده اند. آنها برای بهبود کیفیت چمن در استادیوم هایی که تیم هایشان در آن بازی می کنند نیامده اند.

آکادمی ها و باشگاه های ملی استعداد تولید نمی کنند

مدیرعامل اسبق باشگاه راه آهن یادآور شد: مدیران باشگاهی که برای حل مشکلات ورزشگاه نمی آیند، مراقب تیم های اولیه و شرایط شکوفایی استعدادها و استعدادها در باشگاه باشند. پس بودجه بالا بدون کارگردان حرفه ای معنایی ندارد. وزارت ورزش باید مدیران را تنظیم کند و زیر نظر او عاملی برای رشد مدیران باتجربه و متخصص ورزشی باشد. مدیران حرفه ای باید آموزش ببینند که بمب های انتقالی را در صندلی های مدیریت حزب منفجر نکنند. حتی اگر بودجه میلیاردی هم افزایش پیدا کند، فقط هزینه آن را افزایش می دهند نه کیفیت آن. استعدادیابی و استعدادیابی علاوه بر نامرغوب بودن ورزشگاه ها انجام نشده است. ما سیستم استعدادیابی نداریم، آکادمی های ملی و باشگاه ها استعداد تولید نمی کنند و بالاخره تیم ملی نسل عوض نمی کند.

وظیفه یک بازیکن ملی این است که در پیراهن ملی بدرخشد

وی درباره فرهنگ هواداران در فوتبال ایران و توهین تماشاگران به سرمربی و تیم ملی می گوید: بین مردم و تیم ملی فاصله ایجاد شده است، هوادارانی هستند که وقتی برنده می شوند و در صورت پیروزی از شما حمایت می کنند. انتظاراتی دارند دیده نشده، حتی برد مقابل تیم ملی هم آنها را می پوشاند و زنده باد و زنده باد، شرم بر شماست و شعار بر دهانشان بگذارید. طبیعتا این بخشی از هیجان ورزش است و نمی توان منکر آن شد. البته بی احترامی و توهین به هیچ عنوان جایز نیست. شعارهای کثیف قطعا روح همه را آزار می دهد. اما فاصله بین مردم و تیم ملی چگونه بود؟ بازیکنانی که رفتار سیاسی نشان می‌دهند یا اقداماتی را انجام می‌دهند که در حیطه مسئولیت آن‌ها برای تغییر حضور اسکوچیچ و کی‌روش یا حتی تغییر رئیس فدراسیون به‌علاوه تغییر سرمربی، از سوی عموم مردم طرد می‌شوند، زیرا وظیفه یک بازیکن ملی پوشیدن پیراهن ملی است

بازیکنان و مربیان نباید از جایگاه خود خارج شوند

رئیسی کیا گفت: تغییر سرمربی تیم ملی نباید به دنبال فعالیت سیاسی بازیکنان ملی باشد. همه ما نگاه و اندیشه سیاسی داریم و به این سمت هدایت می شویم. مسائل حرفه ای بازیکن را وادار می کند که سیاست را نادیده بگیرد و وظایف ورزشی ملی خود را انجام دهد. بازیکنی که نباید گرایش های سیاسی یا گرایش های سیاسی را تحریک کند. در فضای مجازی بازیکن نباید برای تعیین اعضای هیئت مدیره تلاش کند، زیرا فالوورهای زیادی دارد. بازیکن روزی تاوان رفتارش را خواهد داد. بخشی از نارضایتی ها به همین موضوع مربوط می شود، بخشی دیگر مربوط به زمان عقد قراردادهای میلیاردی است که به نام استقلال و پرسپولیس و … گره خورده است. جایگاه بازیکنان و مربیان مشخص است و نباید از آن عبور کرد. وقتی یک بازیکن 20 میلیاردی یا بیشتر حتی یک میلیارد هم بازی نمی کند، بین مردم و بازیکنان فاصله می افتد.

جنجال و کنایه از روی سکوهای ورزشگاه ها کشیده شد

وی خاطرنشان می کند: صدای مخاطب شنیده می شود، زیرا درآمد و فرصت متناسب با هزینه است. بینندگان بازیکنان حرفه ای در لیگ های معتبر اروپایی و اخیراً لیگ عربستان را تماشا می کنند. تماشاگران کیفیت بازیکنان حرفه ای را مقایسه می کنند اما در ایران این احساس را ندارند. کم کاری و دوری ایان از دنیا را نمی توان با مصاحبه و فریب برطرف کرد. از طرفی فضای اخلاقی را در ورزش نمی بینیم. با مربیان علیه مدیریت و مدیریت علیه مربیان مصاحبه نکنید. بازیکن نباید علیه باشگاه و مربی و باشگاه علیه بازیکن حرفی بزند. جنجال و کنایه از روی سکوی ورزشگاه کشیده شد. دشنام و دشنام با توهین و بی احترامی فرق دارد. بازیکنان و مربیانی که برای باشگاه جنجال درست می کنند به بینندگان و هواداران پیام می دهند که شما هم می توانید برای ما جنجال درست کنید. بازیکنان، مربیان و مدیران باید قوانین و مقررات را رعایت کنند. در ورزش برد و باخت وجود دارد، اما روش های مقابله با آنها متفاوت است. هر چقدر هم در جام جهانی برویم، اگر نگاه حرفه ای نداشته باشیم به نتیجه نمی رسیم. با این کیفیت اگر اروپا بودیم به جام جهانی نمی رفتیم، الان در آسیا هستیم، باید از فرصت صعود در جام جهانی استفاده کنیم و بدانیم که ایتالیا و انگلیس به جام جهانی نرفتند. جام حذفی، اما آنها معتبرترین لیگ جهان هستند، زیرا لیگ باید از جام جهانی خارج شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رئیسی کیا: باور مسئولان به ورزش حرفه‌ای چیزی بیشتر از تفریح نیست/۳۱ استان داریم و ۳۱ ورزشگاه استاندارد نداریم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رئیسی کیا: باور مسئولان به ورزش حرفه‌ای چیزی بیشتر از تفریح نیست/۳۱ استان داریم و ۳۱ ورزشگاه استاندارد نداریم"، کلیک کنید.