نمونه کیفی و پروازی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» در مرحله پرتاب/پرتاب ماهواره IOT در زمستان

نمونه کیفی و پروازی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» در مرحله پرتاب/پرتاب ماهواره IOT در زمستان

رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره های اینترنت اشیا در سه ماهه پایانی امسال خبر داد و گفت: ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» در مرحله نهایی تست سازگاری و ماهواره «پژوهش ۳» در مرحله مناقصه است. . اجرای آن

در گفت و گو با سیمارتیکل حسن سالاریح وی با اشاره به طراحی و ساخت ماهواره های اینترنت اشیا گفت: امسال نمونه آزمایشی آن ساخته می شود که شامل مجموعه ای متشکل از 16 ماهواره خواهد بود.

وی با بیان اینکه این ماهواره ها به محض ساخت به فضا پرتاب می شوند، گفت: ایرادات موجود در نمونه های آزمایشی اصلاح و پس از آن نمونه اصلی ماهواره اینترنت اشیا در دستور کار قرار خواهد گرفت. .

سالاریا به زمان پرتاب ماهواره اینترنت اشیا در سه ماه آخر سال اشاره کرد.

تجزیه سری ماهواره

رئیس سازمان فضایی ایران آخرین وضعیت ماهواره «PARS-1» را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: بخش‌های اصلی زیرسیستم‌های این ماهواره به فضا پرتاب شده است و در حال حاضر در مرحله اصلاح و به‌روزرسانی عیوب ماهواره‌ای هستیم.

سالاریح خاطرنشان کرد: دومین نمونه از ماهواره پارس امسال ساخته می شود و اصلاحات لازم در «پارس 2» اعمال می شود.

ماهواره های مخابراتی

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به پروژه طراحی و ساخت ماهواره های مخابراتی توسط آژانس گفت: ماهواره «ناهید 2» از سری ماهواره های مخابراتی است که امسال دو نمونه با کیفیت و پروازی از آن دریافت کردیم و آماده است. راه اندازی شود.

وی یادآور شد: ماهواره «ناهید 2» در مرحله نهایی تست سازگاری قرار دارد.

سالاریح از ماهواره «پژوهش 3» به عنوان پروژه ای در راستای توسعه ماهواره های ارتباطی سازمان فضایی یاد کرد و گفت: ماهواره «پژوهش 3» یک ماهواره ارتباطی است که در مداری 36 هزار کیلومتری به دور زمین قرار گرفته است. و مناقصه آن در سال جاری اجرا می شود.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: پژوهشگاه فضایی در حال آماده سازی مناقصات و شرایط ساخت و پرتاب این ماهواره است و پس از برگزاری مناقصه، پروژه به مرحله اجرا می رسد.

پایگاه چابهار

سالاریح با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل و بهره برداری از پایگاه فضایی چابهار گفت: این پایگاه دارای بخش های مختلفی از جمله اداره سکوی پرتاب، سوله مونتاژ، بخش مربوط به مدیریت پرتاب، سامانه تله متری و تله فرمان و همچنین معاونت اداری است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین قسمت هایی که روی آن تمرکز می کنیم پرتاب و پایداری است، گفت: با تکمیل این قسمت، انتظار داریم امسال اولین پرتاب از پایگاه فضایی انجام شود و با این پرتاب، پایگاه رسمی خواهد شد. عمل کند

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فاز اول ایستگاه فضایی چابهار تا تابستان 1404 تکمیل و با نهایی شدن سکوی پرتاب عملیات آن آغاز می شود.

وی با اشاره به موقعیت مناسب ایستگاه فضایی گفت: این پایگاه در نقطه با ارزشی قرار دارد که امکان دسترسی به مدارهای مختلف را فراهم می کند.

سالاریح با اشاره به اینکه معمولاً ماهواره های سنجش در مدار خورشید انگار قرار می گیرند، افزود: کشورهایی که آماده پرتاب ماهواره های سنجش هستند می خواهند ماهواره های خود را در مدار خورشید انگار قرار دهند و ایستگاه چابهار ما این امکان را دارد.

وی افزود: از سوی دیگر ماهواره های مخابراتی معمولا در مدارهای کم ارتفاع با شیب های مداری مختلف قرار می گیرند و این پرتاب ها از طریق ایستگاه چابهار قابل انجام است و از طریق پرتاب اول می توانیم به سایر کشورها خدمات ارائه دهیم.

هفته جهانی فضا

رئیس سازمان فضایی ایران به آغاز فعالیت های هفته جهانی فضا در کشور از روز شنبه ۲۳ مهرماه اشاره کرد و گفت: هفته جهانی فضا همزمان با پرتاب ماهواره اسپوتنیک ۱ و تایید اولین ماهواره بین المللی است. صنعت فضایی و معاهده استفاده صلح آمیز از فضا

وی با بیان اینکه به همین مناسبت برنامه های زیادی در سطح کشور اجرا می شود، هدف اصلی این برنامه ها را ترویج و آموزش علوم فضایی به دانش آموزان و توانمندسازی دانش آموزان برای ورود به عرصه های مختلف فضایی عنوان کرد.

سالاریه شعار امسال را «فضا و تغییرات اقلیمی» خواند و یادآور شد: در این هفته تأثیر مستقیم تغییرات اقلیمی و استفاده از فناوری فضایی برای پایش اقلیم به عنوان ابزاری مهم برای پایش و کنترل ریسک و همچنین مدیریت ریسک های زیست محیطی خواهد بود. بحث کردن

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نمونه کیفی و پروازی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» در مرحله پرتاب/پرتاب ماهواره IOT در زمستان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نمونه کیفی و پروازی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» در مرحله پرتاب/پرتاب ماهواره IOT در زمستان"، کلیک کنید.