توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار

توصیه های متخصصان تغذیه در مورد نیازهای تغذیه ای کودکان در ورزش

رئیس کمیته تغذیه هیئت پزشکی-ورزشی استان سمنان گفت: بدن کودکان ورزشکار به تمام عناصر مدنی و تغذیه ای نیاز دارد.

مجتوی خادم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری سیمارتیکل درباره تغذیه کودکان ورزشکار، اظهار کرد: دریافت تمام ویتامین ها، پروتئین و مواد مغذی لازم برای کودکان ورزشکار بسیار مهم است. کلسیم و آهن از مواد مغذی مهم برای کودکان ورزشکار هستند. کلسیم برای ساختن استخوان های قوی و مقاوم ضروری است. کلسیم در لبنیات کم چرب، شیر و ماست وجود دارد و مصرف این مواد برای کودکان توصیه می شود. سبزیجاتی مانند بروکلی نیز بسیار مفید هستند.

وی افزود: گزینه بعدی آهن است که برای انتقال اکسیژن به تمام قسمت های بدن ما ضروری است. توصیه می کنیم کودکان از گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی و میوه های خشک استفاده کنند. سایر ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های C، E، D و سایر ویتامین های گروه B و منیزیم که نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد کودکان دارند. پروتئین نقش مهمی در ساخت و ترمیم عضلات در کودکان دارد. منابع اصلی ماهی، گوشت و محصولات لبنی مانند لوبیا و آجیل است. مورد دیگر کربوهیدرات است که هم انرژی تولید می کند و هم انرژی مورد نیاز را تامین می کند و هم منبع مهم انرژی برای ورزشکاران جوان ما است. منابع کربوهیدرات ها برنج قهوه ای، غلات کامل و میوه ها و سبزیجات هستند. کودکان ورزشکار برای حفظ انرژی پایدار به چربی های سالم و غیراشباع مانند روغن زیتون، ماهی، آووکادو نیاز دارند.

رئیس کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان در خصوص تامین آب برای کودکان ورزشکار توصیه کرد: نکته ای که خانواده ها باید به آن توجه کنند آبرسانی به بدن کودک است. متاسفانه بسیاری از خانواده ها به این موضوع توجهی ندارند. هر فرد باید 8 لیوان آب در روز بنوشد. این اندازه با توجه به سابقه پزشکی و شرایط فیزیکی ورزشکار، نوع تمرین، مدت زمان تمرین و میزان مایعات مصرفی فرد و خانواده متفاوت است.

خادم در خصوص غذاهای حرام برای کودکان ورزشکار تاکید کرد: خانواده ها باید به مصرف شکر، شکلات و آب میوه های مصنوعی فرزندان خود توجه کنند. مصرف قند و شکر باعث پوسیدگی دندان و بلوغ زودرس می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار"، کلیک کنید.