احراز هویت غیرحضوری با سامانه هویت دیجیتال ایرانیان/ گسترش احراز هویت در بخش های خصوصی

رییس سازمان ثبت احوال کشور بر توانمندی سامانه احراز هویت دیجیتال برای ایرانیان و ایجاد بستر مناسب برای بخش خصوصی از طریق این سامانه مبتنی بر اینترنت تاکید کرد.

هاشم کارگر در گفت وگو با سیمارتیکل. وی در تشریح سامانه احراز هویت دیجیتالی ایرانیان گفت: احراز هویت توسط سازمان ثبت احوال کشور انجام می شود. سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان نیز اقدام بزرگی بود که مورد توجه قرار گرفت و در جهت گسترش احراز هویت به ویژه در بخش خصوصی شروع به کار کرد.

وی افزود: بی شک این پلتفرم جایگزین تمامی سیستم های فعال در حال حاضر در احراز هویت می شود. در واقع این پلتفرم یک بستر امن برای احراز هویت است و مبتنی بر اینترنت است، یعنی روی اینترنت انجام می شود که برای اولین بار در کشور به صورت گسترده انجام می شود.

احراز هویت آفلاین از طریق سامانه هویت دیجیتال ایرانیان

کارگر ادامه می دهد: ایرانیان برای اولین بار در سازمان های ثبت احوال درباره احراز هویت آفلاین از طریق سامانه های هویت دیجیتال بحث می کنند که می توانند از انواع دستگاه ها استفاده کنند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: سامانه احراز هویت دیجیتال ایران این امکان را به بخش خصوصی می دهد که به راحتی احراز هویت و بستر مناسبی برای ارایه خدمات فراهم کند و کسانی که خدمات دریافت می کنند می توانند از محفوظ بودن اطلاعات خود مطمین باشند. مورد سوء استفاده قرار نگرفته است.

به گزارش سیمارتیکل، سیستم احراز هویت دیجیتالی ایرانیان از هوش مصنوعی برای مطابقت با چهره و بیومتریک افراد استفاده می کند.

فرآیند سامانه ثبت احوال هدا به این صورت است که کاربران با مراجعه به این سایت مشخصات خود را ثبت می کنند و هر زمان که هر کسب و کار اینترنتی یا ارگان دولتی بخواهد آنها را تایید کند می توانند بدون درگیر شدن در فرآیندها این کار را انجام دهند. عموماً تنها راه احراز هویت افراد از طریق سایت ثبت احوال «هدا» است.

به این ترتیب شهروندان دیگر نیازی به ثبت نام در سایت های مختلف ندارند و می توانند با یک بار ورود و ثبت نام در سایت ثبت نام شهروندی هدر، اطلاعات خود را ثبت کنند. انتقال اطلاعات کاربر به کسب و کار گیرنده تنها منوط به اطلاع، رضایت و موافقت وی است و کنترل کامل بر موضوع را دارد.

راهنمای دسترسی به سامانه ثبت احوال HEDA
برای ثبت اطلاعات در سامانه هودا، کاربران باید ابتدا از طریق تلفن همراه یا وب به آدرس https://auth.ncr.ir/hooda-api به سایت دسترسی پیدا کنند و با ارایه اطلاعات درخواستی در تصویر زیر، حساب کاربری ایجاد کنند. .

احراز هویت غیرجاری با سیستم هویت دیجیتال ایرانیان/ گسترش احراز هویت در بخش خصوصی

این سامانه هنگام ورود به سایت ثبت نام شهروندی هدا، رمز عبور کوتاه مدت یک بار مصرف را برای ورود کاربران صادر می کند تا فرآیند شناسایی تسهیل شود. برای کاربرانی که از طریق وب وارد شده اند، این رمز عبور از طریق پیامک ارسال می شود. کاربر پس از ثبت نام و ورود به سامانه باید روی گزینه «ثبت شهروندی» کلیک کند.

در این مرحله فرمی ظاهر می شود که باید اطلاعات درخواستی در آن پر شود و سپس گزینه «ادامه» انتخاب شود.

در مرحله بعد نتیجه احراز هویت با اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد نمایش داده می شود که احراز هویت شخص است. در صورت صحت این اطلاعات بر روی گزینه “بله تایید می کنم” کلیک کنید در غیر این صورت امکان ویرایش اطلاعات با انتخاب گزینه “تلاش مجدد” وجود دارد.

پس از وارد کردن اطلاعات به سیستم HEDA، کاربر احراز هویت می شود. هدف از احراز هویت این است که اطلاعات ثبت شده در سامانه توسط کاربر، همان اطلاعات ثبت شده در سازمان ثبت احوال بوده و شخص معتبری باشد.

کاربران باید توجه داشته باشند که رمز عبور یا اطلاعات شخصی آنها نباید برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی با دیگران به اشتراک گذاشته شود. همچنین هرگز نباید فریب پیامک درخواست رمز عبور یا اطلاعات دیگر از کاربر را بخورید زیرا سازمان ثبت احوال چنین پیامکی را ارسال نمی کند.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احراز هویت غیرحضوری با سامانه هویت دیجیتال ایرانیان/ گسترش احراز هویت در بخش های خصوصی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احراز هویت غیرحضوری با سامانه هویت دیجیتال ایرانیان/ گسترش احراز هویت در بخش های خصوصی"، کلیک کنید.