افزایش قیمت میوه و صیفی جات مربوط به نرخ بارفروشان است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

افزایش قیمت میوه و صیفی جات مربوط به نرخ بارفروشان است - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

خبرنگار سیمارتیکل گفت: بازار میوه در آغاز سال جدید تحت تاثیر قرار نگرفت اما قیمت سبزی و صیفی در بازار افزایش یافته است.

در اواسط مارس سال گذشته قیمت گوجه فرنگی 12800 تا 15800 روپیه، هویج 9800 روپیه، کاهوی دولتی 19800 روپیه، سیب زمینی 15800 روپیه، پیاز شیر (سفید) 15800 روپیه و پیاز زرد 14.80 روپیه بود.

این قیمت ها از اواخر فروردین 1403 تغییر کرده است و به این ترتیب گوجه فرنگی 19800 تا 23، هویج 12800، کاهو 25، سیب زمینی 23800، پیاز (سفید) 29800 تا 34800 و پیاز زرد 26 تا 80 کیلوگرم به دم فروش می رسد. شهر.

اسدالله کارگر سیمارتیکل رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در کمتر از دو ماه شاهد افزایش قیمت در بازار سایفیذات بودیم و گفت: قیمت ها در میوه فروشی های سطح شهر دارای نرخ استاندارد و سود است که مشخص است. فروشندگان نمی توانند قیمت ها را بیش از سود تعیین شده افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در میوه فروشی های شهرستان با موضوع گرانی مواجه نیستیم بلکه با گرانی محصول مواجه هستیم، افزود: گرانی در مبدا نیز اتفاق می افتد. اگر هر خرده فروشی اقدام به فروش محصولات با قیمت های غیرعادی کند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

کارگر می گوید: افزایش قیمت عمده باعث افزایش قیمت می شود زیرا فروش در اتحادیه با قیمت و سود تعیین نمی شود و عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ است.

این فعال میدان میوه و تره بار تصریح کرد: تثبیت قیمت بر اساس عرضه و تقاضا در بازار دستفروش نوعی آشفتگی ایجاد می کند و گاه بدون دلیل موجه قیمت ها را افزایش می دهد.

گلایه کارگران: در حال حاضر قیمت محصولات در میدان برفروشان هر چند وقت یکبار متفاوت است، در حالی که زمان تحویل یا قیمت مشخص نیست. به عنوان مثال می توان گفت از ساعت 22 الی 8 صبح محصولات با قیمت مصوب عرضه می شود. بنابراین، فروشندگان قیمت ها را به یک قیمت در ساعت 16:00، قیمت دیگر در ساعت 18:00 و به همان قیمت در ساعت 22:00 تغییر می دهند.

رییس اتحادیه میوه و تره بار علت گرانی سبزی ها از جمله پیاز و گوجه فرنگی را مربوط به گرانی کالاها در مبدا فروشندگان اعلام کرد و گفت: اما اگر شهروندان شاهد هر نوع گرانی باشند. در سطح خرده فروشی در شهرستان با شماره تلفن 55662380 تماس گرفته و برای برخورد با متخلفان اعلام کنند. این

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش قیمت میوه و صیفی جات مربوط به نرخ بارفروشان است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش قیمت میوه و صیفی جات مربوط به نرخ بارفروشان است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.