تشریح وضعیت ذخایر استراتژیک استان مرکزی از قول معاون استاندار

تشریح وضعیت ذخایر استراتژیک استان مرکزی از قول معاون استاندار

سیمارتیکل/ مرکز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: وضعیت حفاظت استراتژیک استان کاملا مناسب است.

حسن میرزاخانی امروز 5 اسفندماه در شورای اداری استان مرکزی گفت: این استان تابع سیاست های کلان دولت است و بسیاری نیازمند سیاست گذاری و پیگیری در سطح کلان هستند. ما می توانیم با اقدامات به موقع و موثر در استان به اجرای این سیاست ها کمک کنیم.

وی با اشاره به تدوین و اجرای سیاست های تنظیم بازار کالاهای اساسی و تاکید بر اینکه کمبود کالا و عدم دسترسی مردم به کالاها خط قرمز ماست، افزود: با وجود برخی گرانی ها نتوانسته ایم مقابله کنیم. یکی کمبود شدید محصول در استان های مرکزی

وی در ادامه افزود: قیمت برخی از کالاهای اساسی نسبت به قیمت استانی در بسیاری از موارد کمتر از میانگین کشوری بوده است. تلاش کرده ایم از همه امکانات و عوامل نظارتی استان استفاده کنیم و گلوگاه ها را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در دو سال گذشته 116 گزارش از مهم ترین موارد و مشکلات تنظیم بازار تهیه و به وزارت کشور منعکس کرده ایم که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. پیگیری و ما در این زمینه خوب عمل می کنیم، من تایید را دیدم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بازار طیور در سال جاری گفت: بیش از 31 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در مادیا پرادش داشتیم که نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

میرزاخانی با اشاره به اینکه مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد، گفت: با وجود اینکه استان روزانه 100 تن مرغ مصرف می کند، از 24 اسفندماه تاکنون 300 تن مرغ به بازار عرضه کرده ایم تا کمبودی نداشته باشیم. بازار.”

میرزاخانی با اشاره به اینکه کشتارگاه های استان در زمینه عرضه و عرضه گوشت قرمز فعال هستند، اظهار کرد: گوشت منجمد وارد بازار استان شده و با نظارت دقیق ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر گندم استان در وضعیت خوبی قرار دارد، افزود: با توجه به ذخایر بالای گندم مازاد در سیلوهای استان مشکل خاصی برای نانوایی و سایر انواع آرد نداریم و منطقه کاملا تحت کنترل است. در صورت کمبود برنج می توانیم از ذخایر استراتژیک استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به تامین روغن خام خوراکی از منابع تولیدی در استان و سایر استان ها، افزود: تلاش ما این بود که روغن زیر قیمت تحریمی عرضه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: از ابتدای امسال بیش از 3 هزار تن برنج، 5 هزار تن شکر، 816 تن گوشت منجمد، 30 هزار تن سویا، 41 هزار تن ذرت. و 27 هزار تن جو در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ذخایر استراتژیک استان کاملا مفید است و جای نگرانی نیست، گفت: در جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته مجدداً قیمت گذاری میوه ها در شب عید بررسی و تصمیم گیری شد. که 350 تن پرتقال 19500 تن و 200 تن قیمت دارد. سیب زرد و قرمز از عصر امروز به میزان 33000 تن در دسترس خواهد بود. نتایج دیگر نیز در صورت نیاز در دسترس است.

میرزاخانی قیمت خرمای مجفتی و کبکاب را به ترتیب 100 و 42 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم عنوان کرد و افزود: بسانت ملا به مدت 6 روز برگزار شد و تلاش های زیادی در زمینه نظارت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: طرح پایش ماه مبارک رمضان و نوروز در قالب رزمایش مشترک با حضور 60 تیم بازرسی از 10 دستگاه مختلف نظارتی از 24 اسفندماه آغاز و تا 30 فروردین ادامه داشت. روزانه 5 تا 6 تیم بازرسی در مرکز استان و یک تیم در شهرستان های تابعه بر عرضه کالا نظارت دارند.

میرزاخانی طرح فروش بلیت الکترونیکی را اقدام موثر دولت دانست و گفت: این طرح از مدتی پیش آغاز شد و به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کرد. از 3790 فروشگاه واقع در استان، 2770 فروشگاه در این طرح فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: 355 هزار خانوار استان از این طرح بهره مند شده اند و تا 31 اسفند بیش از 810 هزار تراکنش و 377 میلیارد تومان از مبلغ وام این طرح استفاده شده است.

میرزاخانی افزود: در فاز دوم طرح فجران در استان مرکزی 365 هزار خانوار از دهک یک تا هفت معادل 91.3 نفر مشمول مشارکت شدند که 435 هزار تراکنش انجام شد و توانستیم رتبه را کسب کنیم. 12 کشور در این طرح مشارکت دارند.

وی ادامه داد: برای کاهش ریسک اجرای پروژه و جلوگیری از هرگونه برهم زدن نظم بازار، اقدامات موثرتر و به موقع دستگاه های مرتبط با پروژه های کالابرگ مورد نیاز است.

میرزاخانی با تاکید بر فعالیت شبانه روزی دستگاه های خودپرداز در شبکه بانکی، افزود: بانک ها استقرار دستگاه های خودپرداز سیار و تهیه اسکناس مورد نیاز در دستگاه های خودپرداز را پیش بینی کنند.

وی با اشاره به برگزاری 120 جلسه در استان در سال جاری برای رفع گلوگاه های تولید و 486 مصوبه کارگروه، گفت: 74 درصد مصوبات کارگروه اجرایی شده و 308 واحد تولیدی در حال حرکت هستند. توانبخشی خوشبختانه با عملکرد بهتر دستگاه ها، تعداد پرونده های ورودی به کارگروه معرفی شده رو به کاهش است.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشریح وضعیت ذخایر استراتژیک استان مرکزی از قول معاون استاندار" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشریح وضعیت ذخایر استراتژیک استان مرکزی از قول معاون استاندار"، کلیک کنید.