سندروم «سیندرلا و شاهزاده سوار بر اسب سفید»

سندروم «سیندرلا و شاهزاده سوار بر اسب سفید»

یک مشاور خانواده با تاکید بر اینکه ازدواج به معنای رشد است، می گوید: زمانی که زوجین دور هم جمع می شوند و برای مقابله با مشکلات با هم همکاری می کنند، صمیمیت در روابط آنها ایجاد می شود و دلبستگی آنها تقویت می شود و چنین ازدواجی ایده آل است.

زهرا السادات در گفت وگو با سیمارتیکل از آقای پورسعید پرسید وی در این زمینه گفت: برخی فکر می کنند ازدواج تنها راه حل مشکلاتشان است. این نوع تفکر در دختران بیشتر از پسران دیده می شود که به سندرم «سیندرلا» معروف است.

وی ادامه داد: برخی از دختران چون احساس می کنند نمی توانند مشکلات و چالش های زندگی را حل کنند، ازدواج را تنها راه حل مشکلات خود می دانند و منتظر می مانند تا شاهزاده بیاید و با اسب سفید آنها را نجات دهد، نمی دانند که آیا او. تی می تواند مشکلات را قبل از ازدواج حل کنید، خودتان را حل کنید و در مواجهه با آنها احساس ناتوانی و ضعف کنید، همان احساس بعد از ازدواج، زیرا وقتی افراد مشکلات و مسایل قبل از ازدواج خود را حل نمی کنند، در واقع بعد از ازدواج حل خواهند کرد. رابطه این دو بعد از ازدواج نیز مشکلات و درگیری های خاص خود را به همراه دارد، بعد از ازدواج مشکلات را بیشتر می کنند و احساس درماندگی و درماندگی بین آنها تشدید می شود.

این مشاور خانواده تاکید کرد: از طرفی وقتی انسان خوشبختی خود را وابسته به دیگری می داند به این معناست که عزت نفس ندارد و یاد نگرفته که شادی از درون انسان نشات می گیرد و مسیولیت حل و ایجاد مشکلات را بر عهده دارد. . خوشبختی خودش.

پورسید آقایی معتقد است: گاهی برخی از مادران نیز تصورات نادرستی درباره ازدواج فرزندانشان به خصوص پسران دارند که ازدواج فرزندشان بی مسیولیتی، گشاده رویی و حتی اعتیاد را در پی خواهد داشت. او به عنوان یک مادر نمی تواند مشکلات فرزندش را حل کند. چگونه؟ آیا او می تواند انتظار داشته باشد که یک دختر جوان که به اندازه کافی بالغ نیست مشکلات او را حل کند؟

وی تصریح می کند: وقتی جوانان معتقدند که ازدواج یک مسیر رشد است، آغوش خود را به روی مشکلات آنها باز می کنند و مهارت های لازم را برای مبارزه با آنها ایجاد می کنند. آنها یاد می گیرند که برای حل مشکلات راه حل های برد-برد ایجاد کنند و آستین ها را بالا بزنند و با همسرشان دعوا کنند. البته نه با یکدیگر بلکه با مشکل. هنگامی که زوج ها برای مبارزه با مشکلات با یکدیگر هماهنگ می شوند و با یکدیگر همکاری می کنند، صمیمیت در روابط آنها ایجاد می شود و وابستگی آنها تقویت می شود و این نوع ازدواج ایده آل است.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سندروم «سیندرلا و شاهزاده سوار بر اسب سفید»" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سندروم «سیندرلا و شاهزاده سوار بر اسب سفید»"، کلیک کنید.