شاهکار ریال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام

شاهکار ریال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل؛ در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب، آنها میزبان ریال مادرید هستند و یک بازی طولانی در ضربات پنالتی را از دست می دهند تا از صعود به نیمه نهایی بازمانند.

SportsThree گزارش می دهد: سیتی از همان ابتدا بر جریان بازی مسلط بود و توپ را در اختیار گرفت تا ایده های تاکتیکی خود را به حریف دیکته کند که در دقیقه اول موفق بود. در دقیقه 8 کوین دی بروین اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه ریال ایجاد کرد که پاس خطرناک او توسط آندره لونین مهار شد.

اولین خطر ریال در دروازه سیتی توسط کاماوینگا ایجاد شد که با یک ضربه از راه دور تهدید کرد اما ادرسون موفق شد به خوبی آن را دفع کند. برخلاف جریان بازی، ریال در دقیقه 12 موفق به گلزنی شد. رودریگو در دقیقه 14 بازی را باز کرد.

پاس رو به جلو فده والورده حمله ریال را از سمت چپ خط دفاعی سیتی آغاز کرد و توپ به وینیسیوس جونیور رسید. ستاره برزیلی نزدیک به دروازه نگاه کرد و رودریگو را دید که پاس کوتاهی به او داد. ادرسون ضربه اول رودریگو را مهار کرد و در ریباند توانست دروازه هموطن برزیلی خود را باز کند.

پس از این گل، سیتی باز هم کنترل بازی را در اختیار گرفت و ضربه سر هلند در دقیقه 17 به بیرون رفت. در دقیقه 19 هلند موفق شد به تیرک دروازه ریال برخورد کند که توپ برگشتی او به برناردو سیلوا برخورد کرد و با اختلاف به بیرون رفت.

وینیسیوس والورده در دقیقه 24 صاحب موقعیت شد که به پنالتی نزدیک شد اما ضربه خطرناک او با تکل بلند خوسکو گواردیول دفع شد. لونین که شب سختی را در ورزشگاه اتحاد سپری می کرد، در دقیقه 27 ابتدا ضربه هالند را مهار کرد و در کمتر از یک دقیقه بعد ضربه گریلیش را مهار کرد.

دنی کارواخال با یک تکل بلند توانست ضربه خطرناک گریلیش را مهار کند و سود سیتی در دقیقه 32 صاحب یک ضربه کرنر شد. گریلیش در دقیقه 36 فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه محکم او از سمت راست دروازه ریال مادرید به تور دروازه برخورد کرد.

ریال نیمه اول را با پیروزی به پایان رساند اما حملات سیتی در پایان تحت فشار بود و سیتی در دقیقه 45 صاحب موقعیت خطرناکی شد که ضربه فیل فودن از بالای دروازه به بیرون رفت.

ریال که در بازی اول به مراتب از ریال عقب بود، در نیمه دوم به سیتی فشار آورد. لونین واکنش مناسبی نشان داد تا در دقیقه 46 ضربه والی گریلیش را دفع کند.

در دقیقه 51 پس از عبور دی بروین از کنار بازوی لونین، توپ به سمت دروازه خالی فرستاده شد که ناچو با وجود فشار هلند موفق شد توپ را دفع کند و سیتی صاحب یک کرنر شد. در دقیقه 55 کاماوینگا موفق شد ضربه هالند را از فاصله نزدیک دفع کند.

بازی بیشتر در مورد حمله سیتی بود که تلاش زیادی برای مساوی کردن داشت و در مقابل ریال هم سعی کردند ضربات پایانی را مهار کنند تا به چارچوب دروازه برسند. در دقیقه 71 پاس خطرناک والورده به ریال از نیمه خود فرصت گلزنی داد.

سیتی که پس از ورود جرمی دوکو در دقیقه 72 روی طراحی حملات از سمت راست خط دفاعی ریال تمرکز داشت، در دقیقه 76 موفق به گلزنی شد. پس از اخراج دوکو در محوطه جریمه، آنتونیو رودیگر با یک دفع ضعیف توپ را در مقابل دی بروین رها کرد و ضربه او در زیر تیر افقی پیچ خورد و سیتی به تساوی رسید.

اگر واکنش لونین در دقیقه 78 نبود، ضربه فنی دی بروین از بالای دست دروازه بان به داخل دروازه ریال می رفت. ستاره بلژیکی سیتی در دقیقه 82 با پاس مانویل آکانجی فرصت خوبی برای گل دوم خود داشت اما ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

بازی دو تیم در دقایق پایانی نیمه اول بی نظم ادامه داشت تا اینکه با تساوی به وقت اضافه خاتمه یافت. فیل فودن در دقیقه 99 فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ارسال برناردو سیلور از روی پای دیگر به بیرون برگشت و به راحتی توسط لونین گرفتار شد.

سیتی بیشتر بازی را در اختیار داشت که ریال در آخرین دقیقه وقت اضافه اول صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه بی دقت رودیگر با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

ترکیب منچسترسیتی
ادرسون، کایل واکر، روبن دیاز، جوزپ گواردیولا، رودری، مانویل آکانجی، برناردو سیلوا، کوین دی بروین، فیل فودن، جک گریلیش، ارلینگ هالند.

ترکیب ریال مادرید
آندره لونین، دنی کارواخال، ناچو، آنتونیو رودیگر، فرلاند مندی، ادواردو کاماوینگا، فده والورده، تونی کروس، جود بلینگهام، رودریگو و وینیسیوس.

توضیحات گل:
منچسترسیتی 0-1 ریال مادرید (رودریگو دقیقه 11): پاس دادن و بازی منظم ریال یک کار تیمی بود و پس از پاس دادن وینیسوس به رودریگو، این بازیکن در دو قدمی دروازه ادرسون را باز کرد تا دوباره به این تیم گلزنی کند.

منچسترسیتی 1-1 ریال مادرید (کوین دی بروین، دقیقه 76): حرکت و نفوذ دوکو از سمت چپ با دخالت رودریگو همراه بود اما توپ زیر پای دی بروین قرار گرفت و این بازیکن تنها کار را به تساوی کشاند.

لحظه سرنوشت ساز:
*دقیقه 16: ضربه سر هلند اولین موقعیت خطرناک سیتیزن ها بود اما دروازه ریال مادرید را تهدید نکرد.
* دقیقه 17: این بار ارسال دی بروین توسط لونین قطع شد و توپ به جای هلند به سیلوا رسید اما تیرک دروازه مانع از تغییر نتیجه شد.

* در دقیقه بیست و هفتم شاهد فعالیت هجومی بی پایان بازیکنان میزبان بودیم اما باز هم به دلیل اشتباهات دقایق پایانی بازی با نتیجه یک بر صفر عقب افتاد.
* دقیقه 36: این بازیکن با فرار تند جک گریلیش از پای چپ صاحب یک شوت شد اما شانس نتوانست در انتخاب کرنر مخالف کمک کند.
* ضربه والی تماشایی جک گریلیش را آندری لونین در دقیقه 48 مهار کرد.
* در دقیقه 51 ناچو با یک بلاک ضعیف نزدیک بود به گل به خودی برسد اما قبل از ورود به دروازه توپ را جبران کرد و توپ را دفع کرد.
* در این دقایق دو تیم اغلب در میانه میدان با هم می جنگند و برای حمله به هم فشار می آورند اما تا اینجای کار چیز خاصی از نظر گل ندیده ایم.
* در دقیقه 80، پاس کات بک دوکو، دی بروین را در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار داد، اما ضربه ستاره خط میانی سیتیزن ها از بالای دروازه به بیرون رفت.
*دوکو دوباره در دقیقه 94 نفوذ کرد اما فرلاند مندی مدافع ریال مادرید شانس آورد که توپ زیر پای او نرفت تا به دی بروین برسد.
*بازی خیلی خطرناک است و وقتی تعداد پاس ها به 4 نمی رسد ریال مادرید مشغول دفاع است.
*این بار رودیگر مدافع اصلی ریال مادرید سعی کرد اشتباه خود را جبران کند اما مدافع آلمانی با بدشانسی آخرین ضربه را زد و ضربه خطرناک و سرکش او از کنار دروازه به بیرون رفت.
* موقعیت ها یکی پس از دیگری پیش می رود و هر دو تیم روی حفظ نتیجه در دقایق وقت اضافه تمرکز می کنند. حالا برای ضربات پنالتی آماده شوید!

ضربه پنالتی:
* اولین ضربه پنالتی را آلوارز زد و آرژانتینی لونین را فریب داد.
* لوکا مودریچ پنالتی خود را از دست داد و ادرسون جهت توپ را تشخیص داد.
* برناردو سیلوا نیز پنالتی خود را از دست داد.
* این بار بلینگهام پشت توپ ایستاد و با خونسردی پنالتی را به تساوی کشاند.
* کواچیچ پنالتی خودش را هم با پای راست می زند اما لونین دستش را می گیرد تا آن را مهار کند.
* واسکز از ادرسون فرار کرد و گوشه دروازه را برای گلزنی با توپ خود انتخاب کرد.
* فودن با ایستادن پشت توپ و عبور دادن توپ از روی خط سفید دروازه مادرید شرایط را بهبود بخشید.
* ناچو از پنالتی خود گلزنی کرد تا سیتیزن ها در آستانه قرار بگیرند.
* ادرسون دروازه بان منچسترسیتی حریف خود را شکست داد و از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.
* رودیگر از روی پنالتی گلزنی کرد تا تمام معادلات این دیدار حل شود.

251 251

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شاهکار ریال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شاهکار ریال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام"، کلیک کنید.