کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند

کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند

سیمارتیکل:

دولت سیزدهم و نمک مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز آخرین روز فعالیت خود را در این سمت به پایان می رساند و فعالیت رسمی دولت چهاردهم آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، این روزها سوال بسیاری از کارگران از کارگران و نمایندگان اتحادیه های کارگری این است که آیا کارگران می توانند انتظار بهبود وضعیت را داشته باشند و در غیر این صورت بخشی از مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته نیز برآورده می شود و اساسا انتظارات اصلی چیست؟ و خواسته های جامعه هدف؟

عضو کارگری شورای عالی کار و رئیس مرکز هماهنگی شورای اسلامی کار استان قزوین “آیت اسدی” در پاسخ به این سوال گفت: مسعود مجیکیان با انتخاب هایی که انجام داد نشان داد که به وحدت ملی پایبند است. شعار انتخاباتی

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز قشر کارگر کشور با وجود تلاش و کوشش فراوان در دام فقر گرفتار شده است، افزود: سطح زندگی طبقه کارگر به قدری پایین آمده که به یقین می توان گفت. که اکثر کارگران شاغل و بازنشسته زیر خط فقر هستند، بنابراین وزیر کار دولت چهاردهم باید از راهکارهای موثر و کارآمد برای زدودن فقر از چهره جامعه کارگری کشور استفاده کند.

وزیر کار باید تابع قانون باشد

عضو کارگری شورای عالی کار در خصوص انتظارات کارگران از وزیر کار آینده گفت: راهکارهای اجرایی و رعایت قانون برای ارتقای سطح زندگی کارگران ضروری است. امیدواریم وزیر کار آینده به قانون بازگردد و شرایطی را فراهم کند تا کارگران به زیر خط فقر بروند.

به گفته این فعال کارگری، انتخاب مدیران ارشد در وزارت کار و تامین اجتماعی بسیار حائز اهمیت است چرا که مدیران این اداره باید متخصص و دغدغه مند باشند و بر اساس شایستگی انتخاب شوند.
D
به یقین می توان گفت که اکثر کارگران شاغل و بازنشسته زیر خط فقر هستند و فقیر محسوب می شوند، بنابراین وزیر کار دولت چهاردهم باید از راهکارهای موثر و کارآمد برای زدودن فقر از چهره جمعیت شاغل استفاده کند. .

رئیس مرکز هماهنگی شورای اسلامی کار استان قزوین افزود: مدیران ارشد وزارتخانه باید با بهره مندی از علم و دانش کار، چند حزبی و دلسوز مردم و کارگران باشند. به امید اینکه اتفاق خوبی در این دولت بیفتد، جامعه کارگری پای صندوق های رای رفتند و پزشکان را به پاستور فرستادند. اکنون کارگران امیدوارند در زمینه های مختلف از جمله بحث دستمزد اتفاق خوبی بیفتد.

تامین اجتماعی به یک موضوع حساس تبدیل شده است

اسدی در ادامه با تاکید بر اینکه امنیت اجتماعی و مشکلات و چالش های آن یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: امروزه بحث تامین اجتماعی یک موضوع حساس است و اگر به درستی کار نشود، بحران ایجاد می شود. آیا این سازمان فراگیر قابل انجام است و کارگران شاغل و بازنشسته را تحت پوشش قرار می دهد.

درمان یکی از دغدغه های اصلی است. در سال های اخیر درمان رایگان کم کم رنگ خود را از دست داده و پرداخت از جیب کارگران افزایش یافته و با کاهش پوشش بیمه ای، بسیاری از داروها از پوشش بیمه ای خارج شده اند.

به گفته این فعال کارگری، مدیریت تامین اجتماعی باید مدیریتی غیرسیاسی باشد و صندوق از دعواهای سیاسی و جناحی به دور باشد. عضو کارگری شورای عالی کار به اهمیت مراقبت های پزشکی برای کارگران شاغل و بازنشسته پرداخت و گفت: امروزه مراقبت های پزشکی به یکی از دغدغه های اصلی جامعه کارگری تبدیل شده است. در سال های اخیر درمان رایگان کم کم رنگ خود را از دست داده و پرداخت از جیب کارگران افزایش یافته و این در حالی است که بسیاری از داروها به دلیل کاهش چتر بیمه ای از پوشش بیمه ای خارج شده اند. متوجه شدیم که خانواده ها بیش از نیمی از درآمد ماهانه خود را صرف دارو و درمان می کنند و این روند باید تغییر کند.

شرایط اتحادیه کارگری نیاز به بهبود دارد

موضوع مهم دیگر بهبود وضعیت اتحادیه های کارگری است. به گفته اسدی تشکل های مستقل کارگری باید در کشور توسعه و تقویت شود و آزادی عمل و تشکل به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: تشکل های قوی کارگری و صنفی برای بهره وری و رشد اجتماعی مفید است. سازمان های مستقل می توانند بازوهای مشاوره ای و اجرایی قدرتمندی باشند و از وقوع بسیاری از بحران ها جلوگیری کنند. در دنیای امروز کارآمدی اتحادیه های کارگری ثابت شده است. آنها باید به سازمان ها اجازه دهند تا به جایگاه واقعی خود برسند و مسئولیت اجتماعی خود را بر عهده بگیرند. اسدی با تاکید بر نقش تعاونی و مشورتی تشکل های کارگری گفت: از وزیر کار آینده انتظار داریم در هر مرحله با اصناف مشورت کرده و از نظرات این تشکل ها در امور اجرایی استفاده کند.

عضو کارگری شورای عالی کار در پایان گفت: به هر حال امروز جامعه کارگری امیدوار است وزیر کار آینده خیلی زود از مجلس رای اعتماد بگیرد و همه چیز به خوبی پیش برود. وزیری که مجموعه وزارت کار و جامعه هدف آن را بخوبی بشناسد، اگر به تشکل های کارگری اعتماد داشته باشد و به آنها مراجعه کند، می تواند موفق باشد.

منبع: توسعه ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند"، کلیک کنید.