گرمای بی سابقه در راه است

گرمای بی سابقه در راه است

سیمارتیکل:

زمین می نویسد: کمربند استوایی تابستان امسال برای گرمای بی سابقه آماده می شود و شرایط برای رکوردهای جدید دما و رطوبت تعیین شده است.

این پیش بینی، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تاثیر فزاینده تغییرات آب و هوایی مرتبط با ال نینوی قوی تاکید دارد.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به عرق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می شود، گرما را می برد و دمای مرکزی بدن ما را کاهش می دهد، اما در رطوبت بالا، هوا با بخار آب اشباع می شود. این امر تبخیر عرق ما را دشوارتر می کند و اثر خنک کنندگی آن را کاهش می دهد.

رطوبت بالا از عملکرد موثر مکانیسم های تنظیم دمای طبیعی جلوگیری می کند و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را دشوارتر می کند.

پروفسور ویلیام یکی از محققین این مطالعه گفت: اگر نتوانید بدن خود را در دمای زیر 98.6 درجه فارنهایت یا 37 درجه سانتیگراد خنک کنید، خواهید مرد. عرق کردن راه اصلی برای خنک کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت استوایی می شود

افزایش مداوم دمای زمین که به عنوان گرمایش جهانی شناخته می شود، میزان بخار آب در جو را افزایش می دهد زیرا هوای گرمتر می تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو یک الگوی آب و هوایی طبیعی است که اقیانوس آرام استوایی را گرم می کند. این امر تبخیر را افزایش می دهد و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می فرستد.

نتایج این مطالعه در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گرمای بی سابقه در راه است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گرمای بی سابقه در راه است"، کلیک کنید.