خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی

روابط عمومی سازمان غذا و دارو فواید سلامتی روغن آفتابگردان خام وارداتی را تشریح می کند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری سیمارتیکل، سلامت تغذیه
20 اردیبهشت 1403، 10:04
از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد.
خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی
خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی
روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره فواید سلامتی روغن آفتابگردان خام وارداتی توضیح می دهد.

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: این روغن ها در مرداد ماه سال 1400 وارد کشور شد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با نمونه گیری آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

از مجموع 91 هزار تن نفت وارداتی مرداد ماه 1400، 47 هزار تن آن مصوب و 44 هزار تن مابقی از نظر مواد سمی و آلاینده تایید نشده است.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو، طی نمونه برداری و آزمایش محموله 44 هزار تنی از نظر باقیمانده سموم نامناسب تشخیص داده شد و صاحب محصول و معاونت غذا و داروی هرمزگان از غیرمناسب بودن این محموله مطلع شدند. -ترخیص و نیاز به بازگرداندن آن.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو: آزمایشات روی محموله روغن آفتابگردان هم در زیرآزمایشگاه غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشور انجام شد. غذا. بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، 44 هزار تن محموله ترخیص نشد و موضوع به اطلاع مراجع ذیربط رسید و اقدامات عادی در این زمینه انجام شد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین با تاکید بر اینکه این سازمان تمامی محصولات غذایی اعم از مواد اولیه و فرآورده های نهایی وارداتی را در آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو با حساسیت بالا تست و شناسایی می کند، تاکید کرد: خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت انسان و نیازمند اقدامات ویژه و فنی در این زمینه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی"، کلیک کنید.