شرایط توقیف خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز

توقیف وسیله نقلیه به دلیل تصادف منجر به تخلف

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی فرازه گفت: خودرو به دلیل تخلف رانندگی ایجاد دو تصادف همزمان توقیف می شود.

به گزارش گروه اجتماعی سیمارتیکل، سردار محمد باکر سلیمی با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات گفت: بر اساس ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات، تعداد 20 فقره تخلفات رانندگی ارتباط مستقیمی با وقوع حادثه دارد. و افزایش تصادفات و خسارت ناشی از آن، ضایعات، جراحت و مرگ ناشی از تصادفات به عنوان جرایم تصادفی تعریف می شود.

وی ادامه داد: تخطی از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز در جاده دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، رانندگی به صورت مارپیچ، عبور از محدوده ممنوعه، رعایت نکردن حق تقدم، استفاده از تلفن همراه و نقص فنی از جمله این تخلفات است. به طور موثر وسیله نقلیه را نشان می دهد.

سردار سلیمی گفت: با توجه به جدی بودن این تخلف، قانونگذار برای رانندگانی که مرتکب چنین تخلفی می شوند، امتیاز منفی پیش بینی کرده است، در صورتی که راننده ای این دو تخلف تصادفی را همزمان انجام دهد، علاوه بر جریمه نقدی و نمره منفی، مجازات تعیین شده است. توقیف خودرو نیز در نظر گرفته شده است

وی تصریح کرد: بنابراین کنترل این گونه تخلفات چه با استفاده از سامانه های هوشمند و چه توسط تیم های گشتی و یا ماموران پلیس راه به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی فرازا خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است ماموران پلیس راه با استفاده از اختیارات قانونی که توقیف ساعتی نیز پیش بینی شده است، با هدف ارتقای مقاومت، بهبود رفتار ترافیکی، ایجاد نظم ترافیکی در جاده ها و پیشگیری از آن اقدام می کنند. در صورت وقوع تصادف رانندگی، در صورت وقوع دو تخلف همزمان، خودرو را به صورت ساعتی توقیف می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شرایط توقیف خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شرایط توقیف خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز"، کلیک کنید.