معرفی یک ماده معدنی مفید برای کاهش خطر سکته مغزی

معرفی یک ماده معدنی مفید برای کاهش خطر سکته مغزی

گنجاندن پتاسیم در رژیم غذایی و کاهش مصرف نمک برای کنترل فشار خون و کاهش خطر سکته مفید است.

به گزارش سیمارتیکل، پزشکان انگلیسی می گویند مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم ممکن است در کاهش خطر سکته مغزی موثر باشد.

آنها همچنین تاکید می کنند که در حالی که افزایش پتاسیم در رژیم غذایی تاثیر مثبتی بر کنترل فشار خون دارد، تاثیر نامطلوبی بر عملکرد کلیه و سطح هورمون ها در بدن ندارد.

پزشکان معتقدند که بزرگسالان نباید بیش از چهار وعده پتاسیم در روز مصرف کنند.

نتایج مطالعات قبلی نیز نشان می دهد که افزایش 3-4 گرم پتاسیم در هر وعده غذایی باعث کاهش فشار خون در افراد می شود و با کاهش 24 درصدی سکته مغزی همراه است.

طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، پتاسیم یک ماده معدنی است که به رشد عضلات بدن و حفظ فعالیت بهینه سلول ها و بافت ها کمک می کند. پتاسیم در ماهی آزاد، ماهی های روغنی، ماهی های سفره و ساردین یافت می شود. همچنین سبزیجات برگ سبز و کلم بروکلی، نخود فرنگی، سیب زمینی با پوست و گوجه فرنگی منابع غنی پتاسیم هستند. سایر غذاهای غنی از پتاسیم مرکبات، سیب، موز، خرما و زردآلو هستند.

ضعف عضلانی، خستگی، کاهش ضربان قلب و پاسخ های تنبل بدن همه نشان می دهد که شما در رژیم غذایی روزانه خود به پتاسیم بیشتری نیاز دارید. لازم به ذکر است مصرف مکمل های پتاسیم حتما با نظر پزشک انجام شود.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی یک ماده معدنی مفید برای کاهش خطر سکته مغزی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی یک ماده معدنی مفید برای کاهش خطر سکته مغزی"، کلیک کنید.